Thuiskomst

19 juli 2009 - Dongen, Nederland

Na nog drie dagen in het mooie maar zeer warme Madrid doorgebracht te hebben vliegen Renate en ik op 15 juli naar Nederland terug. In Eindhoven worden we door Kim opgehaald en naar Dongen gebracht. Als we  Ut Kardinaole Tussestuk inrijden zie ik meteen de grote hoeveelheid  vlaggen vergezeld van wandelschoenen die veel buurtgenoten voor mij hebben uitgehangen. Mijn voordeur is 'gebarricadeerd' door een groot spandoek met daarop allerlei afbeeldingen die met mijn tocht te maken hebben. Het geeft me een heel warm gevoel zo thuis te komen. Al snel komen de eerste buren mij begroeten en feliciteren.                                                                                         Laat in de middag wordt ik zeer aangenaam verrast door een persoonlijke brief van de burgemeester. Zij heeft na enig speurwerk door de bode achterhaald waarom er in Ut Kardinaole Tussestuk op 15 juli gevlagd wordt. Zie brief bij de laatste foto's.                                                        's Avonds komen broer Martien met Mieke en nog vele andere buren mij begroeten en feliciteren en zit er zeer laat deze memorabele en eerste  nederlandse dag sedert 24 maart weer op. Vanaf dan is het akklimatiseren, of zo je wil afkicken, geblazen. Dat gaat tijd kosten...

Tot slot

Nogmaals wil ik iedereen van harte bedanken die de afgelopen maanden op mijn weblogstukjes hebben gereageerd. Die reakties hebben me erg goed gedaan en hebben het log ook verlevendigd.

1. leny van vugt:
    hoi han en renate,
    eind goed al goed en ontzettend leuk dat je zo ingehaald bent in het Dongense. Je zult nog lang kunnen teren op deze mooie ervaring en daar gaat het in 't leven toch om!
    Op naar het volgende paadje,want volgens mij werkt het erg verslavend.
    hartelijke groeten van Leny
  2. G.U.Y.:
    Super,
    Je hebt het gedaan.
    Nu volgt een nieuwe fase: :-) Het verwerken van de belevenissen.
  3. Toos:
    19 juli 2009
    Wat een hartverwarmend thuiskomst met die vlaggenparade in de kardinaal van rossumstraat. Kun je nagaan hoe trots ze op je zijn. Ik ben niet trots op jou, maar supertrots. En dat kun je ook zijn op jezelf. Het is niet niks wat je hebt gepresteerd. Hoed af voor jou. Leuk die foto's ook met Wout en isabella. Geniet na van je belevenissen en sterkte met het afkicken.
    Groetjes en leifs, tooske
  4. tonelly:
    19 juli 2009
    Geweldig de ontvangst van de straat.
    Wij wisten niet precies wanneer je thuis kwam.
    Laat maar horen wanneer je voldoende afgekickt bent, dan komen we.

Elly en Ton
  5. Joke van Halderen:
    23 juli 2009
    Ha Han en Renate,
    wat een mooie ontvangst!! Je ziet wel, Dongen is ook leuk. Welkom thuis, ook van mij en.. we zien elkaar weer wel eens, ergens in Dongen. Succes met het afkicken.
    Groetjes Joke.
  6. v.d.heijden-deVries:
    27 juli 2009
    Lieve Han, Wij zijn twee maanden in zuidFrankrijk geweest. Gisteren thuisgekomen en kon ik lezen dat je er weer heelhuids bent. Ik heb wel veel verhalen gemist1 Die horen we nog graag een keer van je! Liefs Tante Hans
  7. Renate:
    8 augustus 2009
    Hallo allemaal, dit is een test omdat we wat reacties kregen dat het niet meer lukt om te reageren op dit log. Als hij erop komt weet je dus dat het wel lukt. Groetjes allemaal.
  8. Piet Severijnen:
    20 september 2009
    Han, ik heb je slechts een paar maal persoonlijk ontmoet. Als men mij ergen heen stuurt (net als nu naar Kyrgyzstan) ga ik het liefst net een vliegtuig en als ik niet zelf hoef te betalen: business class. Ik vind het ongelofelijk wat jij hebt gedaan en ik ben zeker dat Renate daar eeen lied voor heeft gecomponeerd en elke avond voor slapen gaan zingt. Ik vind het leuk jullie weer te treffen als ik weer in Nederland ben.

Groetennuit Bishkek van Piet Severijnen
  9. Jos (Apeldoorn):
    19 augustus 2010
    Beste Han,

Mei vorig jaar hebben wij (Patrick die jij Frans noemt en ik) jou ontmoet in Dinant bij de paters van Leffe en een dag later in Hastierre. Van het laatste heb ik een foto. Ik wil je die wel sturen als interesse hebt. Geweldig dat jij de camino hebt gelopen!
    Groet, Jos